woensdag 8 april 2015

Jurkje Simplicity 1787 Project Runway

Ik had dit patroon al eerder gezien maar de foto's op de verpakking geven een wat ouderwetse indruk, echter boefje houd wel van zakken in een jurk of zelf trui dus ergens leek het me toch wel een leuk patroon. En toen zat deze in de SPE en ging ik overstag.

Afgelopen vrijdag naar Textielstad geweest om o.a. dit patroon te halen (daarnaast nog 2 en 2 lapen paneelstof, iets meer dan ik had gepland).

De stof komt van het winkeltje hier. Gekocht nadat het eerste proef exemplaar van die model in de kliko terecht kwam... ik had geen rekening gehouden met 1,5cm naad die overal in zit, Vooral het achterpand was een blunder want daar zt nu dus 3 cm te veel.
Het patroon is eigenlijk voor niet rekbare stof met een rits en heeft dus 1,5cm naad die ik was vergeten eruit te halen.

Maar deze is gelukt, patroon past perfect, ze is helemaal blij mee.
Deze ga ik vaker maken.

0 reacties: