zondag 13 april 2014

Een overslag shirtje... Aaarrrrrrr Piraten!

Ottober 1/2003
Model 16. Shirt - C
  Overslag met lange mouwen
Maat 152

Voor dit stofje heb ik mijn stofjeskoop-verbod opgeheven. ;)

Eigenlijk wilde ik van deze stof een strandjurkje maken dus had ik een metertje meegenomen.
'Mama mag ik daar een shirtje van en dan die..' wijzend op een overslag patroon. Tja dan heb je aan 1 meter niet genoeg voor maat 152, nog maar een meter erbij.

Maar de pasvorm is perfect en staat superleuk. Biaisband was wel een klein drama met mijn cover en binder maar het is goed gekomen, zoom onder ging als een speer.
Alle covernaden zijn in de zijnaden nogmaals vastgezet met de naaimachine zodat ze niet losschieten.

Toch nog iets gelukt dit weekend ;)
(trico colbertje waar ik mee bezig was ligt in de kliko)

0 reacties: