zondag 14 juli 2013

Dilemma - ABC96 jurk

Soms heb je van die exemplaren die maar niet uit je handen willen komen.....
Eerst blijkt het patroon van de jurk niet te kloppen en is er een verschil tussen midden en zijpanden aaaaargh, gevolg is dus dat de volanten veel te breed zijn, maar goed dat kan ik later oplossen.
Eerst die bovenjurk maar afmaken.
Dus ademhalen en doorgaan ...
Dan raak je zelf in de lappenmand, gevolg: daar ligt het weer...
Kom laat ik die stroken gaan rimpelen en eraan zetten.... hele diepe zucht, middelste en onderste omgedraaid. Uithuilen, uithalen(1 met siernaad, locknaad en stiknaad, ander gelukkig alleen een stiknaad) en wegleggen ....
Stroken opnieuw gedaan, onderste groen strook weer mis met rimpelen
Herhaal uithuilen, uithalen en wegleggen ....
Vandaag het kreng maar weer opgepakt want de babyrib jurk is wel heel leuk, de rits erin zetten. ....... hele hele hele diepe zucht...
De babyrib is schuin van de draad, dus wat gebeurd er dan als je dat vergeet?
Een rits die er *flut* inzit
En als klap op de vuurpijl heb ik 'm net laten passen door boefje, is het een minijurk en daar helpen de stroken niet heel veel aan.

En nu sta ik voor een dilemma...
Ga ik de toch verder met de bovenjurk of begin ik overnieuw?
Ik neig naar dat laatste maar die babyrib is zo'n mooie kleur, biesje en bovenstuk zijn wel goed gelukt.
Heeeeelp!
De babyrib was maar 1,50 dus daar val ik me geen buil aan, stof voor de stroken was duurder.

Wat zouden jullie doen.....
Hieronder het exemplaar van dit dilemma.



Posted by Picasa

1 reacties:

Aline zei

Als verdergaan betekent dat dochter de jurk uiteindelijk zelf niet kan dragen wegens te kort, dan zou ik de boel in de kliko kieperen en een in een keer geslaagde, zonder frustraties, nieuwe bovenjurk knippen. Als je wel al een oplossing weet voor het paspunt, dan mss nog even doorbijten? Zonde om af te maken en dan af te moeten staan lijkt me.
Succes! Waardeloos altijd, dit soort projecten.