woensdag 16 januari 2013

Fluoncho oftewel een fluoriserende poncho

Ik had al een metertje fluo-gele boord elastiek en wat meer metertjes elastisch biaisband in huis. Eigenlijk om met fluo-joggingstof te combineren.
Nu was ik vorige week in Eindhoven bij Harry Bosch en die had gele fluo stof!! Van die ademende sportstof, dus heerlijk zacht van buiten en toch nog wat rek erin. Ik heb een metertje meegenomen.

Tja en wat ga je dan maken, bodywarmer dan maar? Tijdens het neuzen in de patroonboeken kwam ik deze poncho tegen., Knippie 5/2012, nummer 27 Poncho.
De paspelzakken zijn goed gelukt, alle biaisbandjes zitten zoals ik het wilde de boord heb ik gecombineerd met een stukje van de stof omdat de elastiek wel heel stug was. Wel is volgens mij de benodige aangegeven stof 'veuls te klein' want zelfs met dit metertje had ik echt de capuchon niet dubbel kunnen nemen en dat was toch echt de bedoeling volgens het patroon.

Maar missie geslaagd, ben wel benieuwd hoe die zal staan.
Posted by Picasa

0 reacties: