zondag 28 oktober 2012

En van het restje nog een makkelijk rokje

En deze stond ook al tijden op mijn lijst.
Met deze bedoel ik dan een nieuw supermakkelijk rokjes patroon ala het 1-uurs bizzkidsrokje, alleen moest ik opzoek naar maat 140.
Daarstraks lekker mijn boekjes doorgeneusd en in een oude stenzo stond het patroon wat ik zocht. Weliswaar als spijkerrokje met rits voor maar niks zo simpel als dat weglaten en aan de stofvouw knippen nietwaar.
Een duik in mijn laatje met (strijk)applicaties leverde me de powerpuff girls op, die liggen toch ook alweer een jaartje of 3 erin volgens mij. Ik vergeet namelijk altijd dat ik die dingen in huis heb. Een sierrandje aan de ander kant om het vlak wat te breken, sierrandje langs de taille en klaar is het rokje. De taille is ook heerlijk makkelijk van trico boord die ik niet smaller heb geknipt.

Patroon is uit Stenzo 5, lente/zomer 2005.
  • Rokje nummer 13 in maat 140, zonder rits of zakken en aan de stofvouw geknipt.
Stof: dikkere joggingstof en paarse boordstof voor de afwerkingen.
Strijkapplicaties die in mijn laatje zaten.

Posted by Picasa

0 reacties: