zondag 3 juni 2012

Heleentje van Collie-Collie

Vorige week kwam er een nieuw patroon bij Collie-Collie uit, Heleentje. Een heerlijke overslag draaijurk. Gelijk besteld en ploef dinsdag lag het op mijn mat :D
Alleen kon ik niet beslissen welke stof ik zou gebruiken uit mijn voorraad en ik vreesde dat ik te weinig zou hebben van wat ik uiteindelijk wilde gebruiken. Vandaag(zaterdag) naar het winkeltje hier gegaan om stof bij te halen.
Tja dan moet je eigenlijk oogkleppen op en niet naar andere stofjes kijken.......
Ik kwam dus met compleet ander stofjes thuis voor deze jurk, heerlijk knalkleurtjes 'hello kitty' en bijpassen felroze met witte hartjes. In de rok zit zowat 2,5 m stof en ik ben heel blij met mijn rolmes en snijmat want je heb aardig wat stroken nodig. Je rimpelt jezelf een slag in de rondte, 4 stroken en de onderste is bijna 4x1.40, reken maar uit ;)
De onderste strook en het kleine strookje van de hartjes stof heb ik met een rolzoompje gedaan waarbij ik de boven draad vervangen heb door wat dikker glitter roze draad voor een klein beetje glitter effect.
Of het ook deze knoopjes worden weet ik nog niet, daar ga ik nog een nachtje over slapen ;) Ook vind ik de bovenkant nog een beetje kaal, misschien een applicatie of een hotfix hello kitty. Maar ik ben er zeer tevreden over ook over het patroon.
Wel ga ik de volgende keer eens kijken hoe het mijn mijn rimpelvoet of ruffler gaat.... hopelijk sneller :D
Dit is de lange uitvoering C, maat 128\134 voor de rok, maat 140\146 voor het bovenpand.
Posted by Picasa

0 reacties: