zondag 24 juni 2012

Een K3-regenboog trui op bestelling

 Afgelopen week zag boefje een oud liedje van K3 , nog met Kathleen, en daar hadden ze een trui aan in het regenboog-thema. 'Mama, kan jij die maken?'.

Dus zoeken met google dan maar, toch nergens een fatsoenlijke foto te vinden, maar dankzij Sancho Power gevonden wat ik zocht. Dus aan de slag dan.

De banen van de mouwen en de trui lopen gelijk wat betekend dat je een vrij korte trui krijgt. Dat heb ik niet gedaan, we leven ten slotte niet in een warm theater ;)

Als basis trui heb ik Antonia van Farbenmix gebruikt en deze netjes in 7 repen verdeeld. De trico die ik heb gebruikt had ik nog liggen van het roze k3-jurkje en wijkt af van wat ze gebruiken in het origneel. Dat is donker van kleur, ik denk ook dat het dikkere trico is dan het flubbertje trico wat ik heb gebruikt, maar dit vind ik qua kleur leuker.

En alles met de lockmachine, 2 naalden, 4draaden en gaan: reepjes met de rand naar buiten op elkaar gelockt, onderste rand en halsranden afgelockt, schouders locken, mouwtjes eraan, zoef de zijkanten ..... klaar!

Er moeten eigenlijk nog 3 bloemetjes op de paarse rand maar daar kan ik geen mooi voorbeeld van vinden dus ik laat het even zo. Ik wil 'm toch nog een keer opnieuw maken en dan anders. Eerst reepjes locken met een groter stuk voor het rood en paars en dan de patronen erop. Is misschien net wat makkelijker.

... de oplettende kijker kan een foutje ontdekken in de uitvoering...
Ook een reden om eerst de repen te doen en dan het patroon :D

Maar het belangrijkste: de uitvoering is goedgekeurd en al aangetrokken en daar gaat het om ;)
Posted by Picasa

2 reacties:

Kim (van the happy nuthouse) zei

Leuk truitje en ja ik zag het kleine foutje wel gelijk.
De blauw en roze kleur zijn in de mouwen verwisseld toch, maar hij is echt leuk geworden lekker vrolijk.

Inge zei

yep :D
maar ik heb het aan mijn boefje gevraagd of ik het zo mocht laten ;)