woensdag 20 juni 2012

De zomer in de naaimachine, een roos 5008A

Een tussendoortje, wat een heerlijk jurkje om te maken.

De effen oranje stof was vorige week in de aanbieding bij Smitje in Eindhoven. Daar heb ik 3m van meegenomen om een proef Willemientje te maken, de stof is enigzins rekbaar maar wel net in de ander richting dus niet in de breedte maar in de lengte. Daarom heb ik alles een kwartslag gedraaid, zodat de rek in de breedte kwam en komt. Alleen kwam ik daardoor stof te kort voor Willemientje dus afgelopen maandag terug en gelukkig hij was er nog en heb ik gauw nog 2m meegenomen voor de zekerheid.;-)

Tja toen had ik wel wat over, maar om nu nog een jurk te maken van dezelfde stof. Alhoewel roos 5008A wel heel leuk hiervan zou zijn.
Dat komt later, wegleggen die lap eerst willemientje afmaken....
Totdat ik vanochtend ging strijken met een te hete bout.
Lap weer opgezocht want het bovenpand mocht opnieuw, synthetisch kan niet zo goed tegen te hete boutjes. Dan toch maar gauw het roosje tekenen en knippen????

.... en heb ik op zolder niet nog een oranje satijntje liggen??.... misschien past die er wel bij....

Ja dus ;-) 

Vanmiddag getekend, geknipt en vanavond gemaakt. Inclusief 4 keer ruzie met de biaisbandaanzetter. ;)
Het band lijkt feller dan het werkelijk is.


Als de zon dan niet wil dan doe ik het zelf wel ;) ;) ;)
Posted by Picasa

7 reacties:

julia zei

toch wel een leuk jurkje maar wat een pech,ik wist niet dat het smitje stof verkocht

wilma zei

Kun je nog oranje zien dan?

Grapje, het is inderdaad een zonnige jurk.

Inge zei

Hij was ook aangeschaft voor afgelopen zondag en 1 miste nog 1 pand, dan zet ik me er maar overheen :D

@Julia: Smitje heeft aardig wat stofjes. Altijd erg leuk om daar te snuffelen ;)

Inge zei

... ik miste nog 1 pand dus...
moet ook niet typen en tv kijken tegerlijk ;)

julia zei

dan ga ik een keer kijken bij het smitje

Omias maaksels zei

Dit glinsterend oranje jurkje had ik gemist , geloof ik !
Is de stof echt zo synthetisch ?
Het ziet er wel een leuk modelletje uit !
Ik kijk al uit naar jouw Willemientje.

Inge zei

de stof is puur synthetisch, mijn strijkbout schroeide er zo door heen ;)
willemientje hangt even aan de paspop, de stof is nogal zwaar, zeker dubbel. dus ik ben nog even aan het denken wat ik ga doen.