donderdag 17 mei 2012

Hema-shirtje+Australian Homespun=....

Een shirtje met een japans dametje erop geappliceerd.
Het zeemeerminnetje wat ik eerder gemaakt had komt ook uit dit quilt-blad, wat ik voor deze japanse dametjes had gekocht. Die vond en vind ik zo leuk, zag het al helemaal op een shirtje.
Het heeft even geduurd maar vanmiddag zag ik bij de hema dit shirtje met deze mooie kleur en tja dan ook maar gelijk aan de slag ;)

Ik kon alleen nergens mijn pas gekochte meter(!) dubbelzijdige vlieseline\vliesofix vinden dus ik het het met spuit lijm gedaan.... doe ik dus niet meer blijft niet goed genoeg zitten. Ook mijn stik-en-trek is foetsie dus ersatz papier erachter gedaan tijdens het zigzaggen.
Werkte ook maar matig dus ook dat doe ik niet meer.

Alle randjes zijn met borduurgaren gedaan en een embroidery naald, detail in het gezicht zijn met textiel-stift gedaan maar een volgende ga ik denk ik met de hand erop borduren. Ik heb een middelgrote zigzag gebruikt die wat ruimer dan de knoopsgatenbreedte stond.

Al met al zit het goed in de richting die ik in gedachte had.
Posted by Picasa

2 reacties:

margriet zei

Ziet er erg leuk uit. Laat het niet aan mijn dochter zien want die zit momenteel in de Groene fase

Inge zei

hahaha, dat ken ik hier ook ;)