zondag 27 mei 2012

een mirakel, een shirtje voor mezelf

Echt een klein mirakel, helemaal met deze stof en dan ook het simpel patroon waarvoor het was\.is. Dit ligt dus al 2 jaar in de bak....

Destijds had ik de Ottobre Women, lente\zomer 2012 gekocht en daar stond o.a. dit simpele shirtje in, stofje had ik ook gelijk gevonden in het winkeltje hier maar toen....

Tja, om een hele boel redenen lag het er dus nog steeds. Dus mezelf gisterenavond eens bestraffend toegesproken, patroontje getekend (veel delen jo... 2 dus), cover ook op tafel en maken dat ding.
Ik wist dat ik nog elastisch biaisband moest hebben in bijpassende kleur en gelukkig was het genoeg om de hals en de mouwen ermee af te werken. Eigenlijk moest er een zoompje in maar daar had ik nu geen zin in ;)

Alleen brak aan het begin van het coveren 1 van de 2 bovendraden en dat had ik pas in de gaten toen ik stopte, maar het is prima met alleen een kettingsteek, ik hou de perfecte rek over dus dat laat ik lekker zo ;) Onderkant is een lekker snel en simpel rolzoompje.

Een heerlijk hempje, patroon ga ik zeker nog een keertje maken. Alleen vraag ik wel iets meer stof dan nodig in geval van verkeerde knip ;)

Patroon is uit de Ottrobe Women lente\zomer 2010, model nummer 18 Morning blush.
Posted by Picasa

3 reacties:

Elfi zei

Mooi geworden Inge. Helemaal met dit weer, kan je hem direct aan!

Groetjes, Roelfina

Jos zei

Precies, ik zou er meteen nog een paar maken, die kan je gelijk aan met dit prachtige weer!

julia zei

leuk