zondag 20 mei 2012

Diep in de zee..... Diep in de zee

Dankzij appie happie(AH dus) gaan we naar 'the little mermaid', boefje zelfs 2x. ... met wel als gevolg dat  het zeemeermin-virus hier in huis is gearriveerd. 'Mama, ik wil een zeemeerminnenstaart.'

Euh?! Hoe?! Wat?!..... oke hoe doe'k da????

Maar gelukkig is het virus in meer huizen aanwezig en met dank aan Tedda voor de vraag en zo ook dit antwoord. Een prachtige echte zeemeerminnen staart met een opening achter om je benen uit te steken en ermee te lopen. Ik zag er wel tegenop maar ala ik zal het  proberen te maken.
Tot ik deze week nog eens googlede (klopt dit??) en op dezelfde blog deze geniale versie zag waardoor ze konden doen of ze benen kregen!
En dat vond boefje ook een idee, net doen of ze haar benen krijgt, dus een simpele rechthoek als staart ipv een ingewikkeld patroon, zoompjes, stiek, klaar :D
Zie hier links de achterkant, op de naad is een sierrandje gestikt wat hier uitermate geschikt voor was en zeker 10 tot 15 jaar in mijn laatje heeft liggen wachten op een project wat erbij past. Ook het topjes idee hierboven heb ik geleend van ikatbag, maar er een lading bling op gestrooid met mijn bedazzler en hotfix. Tot slot met een restje boa dat ook in datzelfde laatje lag een haarband gemaakt.


En hoe ziet het totaal er dan uit??
tadadaaaaaa.....




Posted by Picasa

3 reacties:

Omias maaksels zei

Whow ; wat een chic verkleedpak !
en welke prachtige kleuren !

margriet zei

Wow een echte meerminnen setje.
Komt hier veel te laat. Meisje is nu te groot voor meerminnenpak zegt ze.

Petra zei

Leuk gedaan! Ook wij gingen naar de kleine zeemeermin.
Mocht het zee-virus helemaal toeslaan: op mijn blog staat een tutorial hoe je een zeemeerminnenstaart voor poppen kunt maken.
http://07022211.blogspot.nl/2012/02/prinses-ariel.html