zondag 8 april 2012

Suikerspin - 3de poging, te lang???

De 3de poging voor een suikerspin voor boefjes en ik blijf bezig.
Rimpelen met de ruffler gedaan behalve de bovenste die aan het satijn kwam, die met een rimpelvoetje voor gerimpeld en daarna vastgezet aan het satijn. De rest direct op elkaar in de ruffler.
Uitgegaan van stroken van 15 cm breed en 10m lang.
Onderste strook was 20m gerimpeld aan 10m(3de) strook en zo verder omhoog met 10m stroken.

Maar nu is het weer veel te lang en kan ik 'm aan, zucht....

Verder is geknipte tule met de ruffler ook een geduldwerkje, voor je het weet floept het eronderuit of gaat het dubbel en uithalen kun je bijna niet met tule.

Ik ga even wat anders doen, ben roze even beu, wel met de ruffler maar dan niet met 20m strook :D

Suikerspin nummer 4 zal waarschijnlijk dus 3 stroken worden en dan ga ik het heupstuk ook anders doen.
En dat is dan voorlopig de laatste want dan ben ik ook door mijn tule heen, om maar niet te spreken van mijn eigen 'suiker' gehalte :D :D :D

De inspiratie komt van deze site .
Posted by Picasa

0 reacties: