zondag 29 april 2012

Halterjurkje op basis van Bizzkids 3450 - Zomer 2008

Afgelopen week lag er een verrassing voor me op de mat, een dikke enveloppe van Bernina...
Joeppie, ik mag mee doen aan de zomer-blog-project van Bernina :D :D.  2m oranje\groen van Polytex, zie rechts, "maak er iets mee" was\is de opdracht.

Toen ik het patroon zag had ik gelijk een soort hippie achtige gerimpelde stroken jurk voor boefje in gedachte. Lekker weer met mijn ruffler aan de gang. En ze vraagt al tijden om een jurkje zonder bandjes dus een haltermodel leek\lijkt me wel wat.
Maar heb ik dan aan die 2m genoeg, hoe leg ik mijn patronen er het beste op, hoe hoog maak ik de stroken en hoe diep maak ik de plooien? .... proefjes tijd dus.
Op dit moment heb ik mijn lapjes voor deze zomer voor boefje op een stapel op een stoel liggen, eerst die stapel weg dan pas nieuwe lapjes kopen. (en ik heb toch leuke stof gezien in het winkeltje hier oooeeeee, ben hard weggelopen)  Daaruit de roze vogeltjes stoffen gebruikt. Ook omdat het motief makkelijk knipt voor de stroken :D

Wijzigingen aan het bovenstuk:
Van het Bizzkids-model heb ik alleen het patroon van het bovenstuk gebruikt aangezien de rok daar recht is en ik wilde rimpelen\ruffelen. Verder heb ik de banden los geknipt om ipv striklinten een vaste band met elastiek erin wilde. Zo'n dikke knoop in je nek vind ik zelf niks en  zo is het makkelijker in gebruik.

Stroken, hoogte en overlappen vorige strook:
Met 3 motieven komen op ongeveer 30cm, veeeeeeeeeeeeeel te hoog voor wat ik in gedachte heb. Snap ook niet meer hoe ik op deze hoogte kwam maar goed 20 cm is meer wat ik in gedachte had, 3 of 4.
De onderste strook overlapt de maximale ruimte en geeft het effect wat ik zocht, de eerste strook zit met de minimale afstand aan de halter vast en is ook zoals ik ingedachte had.

Verder heb ik een zigzagbandje op de strook meegenaaid als afwerking en dat ging redelijk, in de uiteindelijke versie wil ik een recht oranje satijnbandje meenaaien wat waarschijnlijk nog makkelijker gaat. Zonder al die bochtjes ;)

Wat ik hier nog wel ben vergeten is om de haltertop onderaan af te werken met de locker voordat ik de strook erop zette, ff onthouden dus.

Als proefje vind ik het zelf een heel geslaagd model .... nu nog het zomerweer erbij ;) ;)

Posted by Picasa

1 reacties:

MissFrodo zei

Wat gaaf dat je daaraan meedoet!

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, proefje is in ieder geval al leuk.