donderdag 11 november 2010

Spoedje: Heksenjurk

Gisterenmiddag stond mijn vriendin met haar dochter op de stoep met een vraag... of ik die avond een heksenjurk kon maken was voor vrijdag. Helaas moest ik nee verkopen, moest echt iets anders doen.
Maar ik had wel gezegd laat de stof maar hier dan kijk ik morgenavond wel.
Nu heb ik van Lindje een tweetal ottobres geleend voor een jurkje wat ik voor lisa wil maken en ik bedacht me vandaag in die prutregen naar huis rijden dat de heksenjurk ook prima van dat zelfde model kon.
Dus om 19.00... delen uitgetekend en verknasterd: Ottobre 6/2009 nr.36 Mocking bird.
Mouwen langer,ipv boord, en uitlopend, zodat ze lekker flapperen
Voor- en achterpand op de japonlengte gelaten, neklijn wat hoger, ook weer ipv boordje.
Ook hier de zijlijnen uit laten lopen voor fladder effect.
Dit alles in maatje 128.
Alles zoef zoef met de locker en om 20.30 was het klaar :D

Lindje wederom super bedankt :D :D

p.s. haar moeder showt even en mag vanavond nog even de vouw eruit strijken ;)
Posted by Picasa

1 reacties:

Collie-Collie zei

Wauw 19.00 getekend en 20.30 klaar!!! Dat is wel een spoedje met swung zeg!! Geweldig dat het toch nog gelukt is. Het kleine heksje zal er maar wat blij mee zijn!!

Groetjes, Collie