woensdag 17 november 2010

Een pieterige FM Imke en Stenzo Rokje

Op de stoffenbeurs had ik 2 mooie lappen nicky gekocht, bedoeld voor onder de feestjurk. Maar daar is de stof te dik voor. Dus wilde ik een comfortabele trui maken voor boefje en bedacht dat in het farbenmixboek "Imke" stond. Een leuke trui met diverse variatie waaronder een capuchon.
Ik vond de uitvoering met contrast zijpanden wel mooi en dacht ik combineer de lappen, diep paars en grijs\blauw.

Ook op het stenzo rokje(Stenzo 6, nr 19) ,waarbij ik het voorpand gelijk heb gemaakt aan het achterpand, heb ik soortgelijke panden getekend.

Verder leek me cover-sierstiksel wel leuk om erop te doen, maar de eerste poging met dubbel fuchsia vond ik niet mooi, beetje bling mag wel dus goud borduurgaren gebruikt.

..... en met het eerst pand van het rokje af zag ik inene een pietenrokje...
Echt niet de bedoeling maar wel een leuke verrassing.

Ik moet alleen nog een beetje elastiek in de capuchon boven in stikken zodat het wat rimpelt maar verder is het af.
(En dat terwijl ik eigenlijk om 22.00 mijn nest in wilde :D )

Updatetje: het past perfect en staat leuk, mijn mùdel wilde wel even showen ;-)

Posted by Picasa

0 reacties: