maandag 8 november 2010

Concert is af : Chopin, klassieke jurk

Een rozenjurk uit Ottobre zomer 3/2010, nr 25.... trés sjiek ;)
Als feestjurk voor mijn boefje als ze wil :D

De rozentule-stof had ik deze zomer al gezien in het winkeltje hier maar vond 'm een beetje duur, totdat deze afgelopen september in de aanbieding was voor 50% korting. Toen wilde ik 'm wel maken alleen had ik net stofjes gekocht dus moest ik van mezelf wachten tot eind van de maand..... in oktober toen ik in de winkel stond was de actie voorbij :S
Grrrrr luister nooit meer naar mezelf... maar ik heb de stof toen toch maar gekocht en ben 'm gaan maken.
Heeft een dikke 3 weken stilgelegen maar vrijdagavond en vanavond afgemaakt.
Waarbij een nieuw bovenstuk ook de revue heeft gepaseerd, de eerste had ik van 2x de stof gemaakt en dat was te dik. Daarna nogmaals geknipt, knip ik het achterpand tegen de vouw... nieuw stukje stof gehaald.
De voering heb ik uit 1 stuk geknipt om te voorkomen dat de schoudernaden nog dikker werden.
Alleen nog het ceintuur vastzetten morgen.
Denk wel dat ik iets van bling-knoopjes ga halen om in de hartjes van de bloemen te zetten op het ceintuur, maar ik ben blij met het resultaat.



0 reacties: