woensdag 4 augustus 2010

Elodie, communiejurk proefje

Zo proef-communie-elodietje 1 is af en ik weet niet wat ik er van vind eerlijk gezegd :S
Ik heb de halslijn 3 cm verhoogd en dit keer de rits volgens beschrijving in de achternaad. Het kan ook zijn dat de stof me (onderhand) tegenstaat. Heeft in iedergeval wel tegengewerkt, pfff wat een drama.

Maar goed ik weet nu dat ik de mouwtjes de volgende keer anders maak. Eerst het zoompje en de elastiek erin en dan aan de panden zetten (zijnaden dan ook al vast)

Verder heb ik de rits gewoon aan beide panden vast genaaid en daarna de naden verder per rok gesloten. Zeker voor herhaling vatbaar alleen die buitenjurk netjes aan elkaar zetten bij de rits is even een puzzel.

Kan de communicant 2 versie passen, 1 met lage hals en 1 met hoge, kan moeders kiezen ;)

Posted by Picasa

2 reacties:

Bren zei

Mooi geworden hoor!
Ik vind de buitenstof prachtig, zonde dat het een drama was om mee te werken.....

groetjes Bren

Omia's maaksels zei

Dit belooft een zeer feestelijke jurk te worden !
Mooi stofje ; die bovenstof !

Overigens : ik gaf je een Award !

(zie mijn blogje, aub )

Mocht je niet inn Award-stemming zijn , dan kan je hem altijd retourneren .

Mia