zondag 18 juli 2010

Roze K3-jurk

Afgelopen week zag ik de roze variant voorbij komen op tv en vandaag in de nieuwe clip van de dames 'handjes draaien'. Een strookje minder dan de rode variant maar verder dezelfde kleuren met de jurk zelf roze. Redelijk gelukt alleen hier en daar een schoonheidsfoutje, maar die weet ik alleen ;)
Ik moest 'm wel vandaag afmaken want 'ik wil 'm morgen aan, dat wil ik!'.

Als basispatroon een sportief jurkje uit een oude knippie idee, de stroken zijn 2 kleuren lang, waaronder de vorige kleur is vastgezet met de cover. Dus roze zit ook nog onder de rode en is halverwege de rode vastgezet. En dat is dan gelijk het schoonheidsfoutje want hier en daar zie je die eronderuit.

Hoewel ik redelijk heb lopen *piep* op mijn cover is het uiteindelijk wel gelukt. Er ligt nog genoeg trico voor nog een exemplaar wat misschien wel nodig als deze het niet houd ;)

Maar eerst een grotere uitdaging... de dames hebben ook een roze stewardessenpakje aan, 'die ook?'... voorlopig nog ff niet ;)

Patrooninformatie:
- Knippie Idee, zomer 2005, 9B-jurkje
Locker Janome 8002D:
- Duurder lockgaren (markt), mes op max, 2 naalden, 4,4,3,3
Coverinstellingen Janome 1000 CPX:
- Duurder lockgaren (markt), 2 naalden(m+r), 4,4,3
Naaimachine:
- Pfaff varimatic 6091: niet gebruikt
- Brother NX-400: niet gebruikt

Posted by Picasa

0 reacties: