zondag 4 juli 2010

Ook hier een elodie-matrouska stof.

Ook hier een elodie'tje van farbenmix in maatje 122\128.
Oma had deze stof gekocht en meegegeven, paste allemaal net net. Wel moeten foefelen met de mouwtjes want dat ging verkeerd. Er ging met deze trouwens een hoop mis :S
De rits zit in de zijnaad ... per ongeluk want ik zag met het naaien dat ik de achterpas ook aan de stofvouw had gelegd.
Ik heb 2 pleisters kunnen plakken, 1 vanwege het prikken met een speld en 1 van het tussendoor gauw de vaatwasser leeghalen en achter een haakje voor het glaswerk blijven hangen.
Met de zijnaad moest ik ook met de mouwtjes even wat anders doen, dus eerst voor boven en onder, dan achter boven en onder, dan pas de mouwtjes.
Tja maar dan moet je wel 1 achterpand en 1 voorpand aan een mouwtje zetten en niet mouwtje aan voorpand en de ander kant van het voorpand en dan ook nog de naad dichtmaken... snappen jullie 'm nog.
Ik had dus een kokertje van 4 panden, bovenstuk en een mouwtje :D
Lang leve het tornmesje.

Enfin het is af.
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik van het patroon vind, eens zien hoe het staat.
Binnenkort nog maar eens eentje maken want het is ook een mogelijk patroon voor de communiejurk in opdracht.... bewaar me als ik dan in mijn vingers ga prikken ;)
Posted by Picasa

0 reacties: