donderdag 8 juli 2010

Mijn boterhammetje gaan op sjiek

Een paar maandjes geleden stond er op Bag'n-telle deze 'chic lunch tote' oftewel 'sjiek boterhammenzakje'. Ik vond 'm superleuk maar geen inspiratie om 'm te maken totdat ik in de lapjesbak van het winkeltje hier een enorme lap slangenprint tegen kwam. Ik had gelijk 'tassen!' in mijn hoofd maar helemaal dat boterhammentasje.
Binnen is het met folie uit een diepvries tas gemaakt, een koordsluiting erboven en ook een zakje aan de zijkant.
Het was wel wat lastig naaien als beide kanten plastic waren, dat ging erg stroef. Het is een klein tasje, boterhammen kunnen er net plat in.

Enige wat ik anders heb gedaan dan de beschrijving is dat ik de binnen en buitenkant met de machine aan elkaar heb gemaakt en een zijkant daarbij heb opengelaten om te keren. Daarna langs de rand gestikt ter versteviging.
Ik vind 'm zelf heel geslaagd en ik ben er erg blij mee. Nu nog een mooi model voor een grote tas van slangen'leer' ;)

Posted by Picasa

2 reacties:

Collie-Collie zei

Ik vind hem superleuk geworden!! Jammer, dat ik thuis werk en niet meer moet overblijven!!! Hahaha... veel succes met een grotere sjieke versie!

Groetjes, Collie

Jos zei

wauw, die is leuk geworden. dit patroon staat ook nog op mijn lijstje, jij hebt er wel een heel chique versie van gemaakt!