zondag 20 juni 2010

Legging en polojurkje met streepjes.

Zo, weer eens met mijn cover aan de gang. Dit stofje ligt er toch al dik 2 jaar en was eigenlijk bedoeld voor een poloshirt voor mezelf maar daar vind ik het, bij nader inzien, te dun voor. Dus maar even simpel een legging en jurkje gemaakt voor boefje maar dan met locker en cover ipv locker en naaimachine.
Ik heb in de legging-taille de elastiek vastgecoverd alleen ging het bij het laatste stukje niet helemaal goed, maar dat ziet niemand ;)
De spanning van de cover goed krijgen was ook een avontuur an sich, duurde even voordat ik het naar mijn zin had.
Ik zal proberen om er voortaan aan te denken om de instellingen hier bij te zetten, handig voor mezelf en misschien ook voor jullie ;)

De jurk heeft een polosluiting en kraag, alleen de kraag is ietwat gefoefeld, dat heb ik nog niet helemaal goed door hoe dat moet.
Enfin, nog maar eens eentje maken ;)

Patrooninformatie:
- Legging is van Burda Start 9615, maat 122
- Polojurkjen uit knippe 2008, model nr12, maat 122.
Locker Janome 8002D:
- Goedkoop lockgaren van de markt, mes op max, 2 naalden, spanningen 3,3,4,3
Coverinstellingen Janome 1000 CPX:
 - Oude naaiklosjes uit de opruimbak, 2 naalden, 4-x-4-3
de vorige keer de druk van de voet een flink stuk verlaagd tov de fabrieksinstelling


0 reacties: