zondag 30 mei 2010

week van de cover en locker is begonnen :D


Sinds een maandje heb ik een cover, maar wat is dat een crime vergeleken bij een locker. Dus heb ik gisteren eerst maar eens bij Leonie (Vos) de cover workshop gevolgd zodat ik wat wijzer werd. Dat is gelukkig nog gelukt ook :D
Gewoon blijven oefenen en proberen.
Dus vandaag maar eens begonnen aan mijn eerste shirtje met cover en locker.
Wel heb ik gisteren naast de workshop ook nog een bezoek aan de naaimachine winkel gebracht en een zoomhulp gekocht.
En daar ben ik zeer blij mee, zoom omvouwen en strijken, vastklemmen in de schuifjes en vroem gaan.
Ik moet alleen goed opletten bij de zijnaad want dan kan de stof wat gaan verschuiven en dus niet meegepakt worden.
En bij een boordje is het mooier als ik iets meer afstand neem van de rand, nu gaat de 3de naald soms erop soms ernaast. Niet zo heel netjes dus.
Maar voor een lapje van 3,50 waar ik nog de helft van over heb is dit een zeer geslaagd experiment ;)
Het shirtje is van de Sandra, hetzelfde als deze, maar dan een andere stof.
Ik ga zeer tevreden slapen ;)

Posted by Picasa

1 reacties:

Collie-Collie zei

Ja, de coverlocker.... breek me de....!! Hahaha, ik heb hem eind september vorig jaar gekocht en ik ben er nog steeds geen vriendjes mee. Ik werk te weinig met tricot.... maar ja, ik wil dat ding wel onder de knie krijgen. Misschien moet ik ook maar eens een workshop doen.... zo'n zoomhulp is wel een goed idee!!

Je experiment is zeer goed geslaagd, op naar de volgende!!

Groetjes, Collie