zondag 7 maart 2010

simpele prinsessenjurk


Een simpele prinsessejurk, recht toe recht aan met veel elastiek.
De rok is een metertje of 3 gerimpeld op de naaimachine met rimpelvoetje op de hoogste 'rimpel'stand, nadat het bovenstuk eraanzat nog een elastiek ertegen aan ter voorkoming van hangen van de jurk. Zo blijft het nog iets zitten op de heupen ;)
Ik had eerst mijn locker geprobeerd om te rimpelen maar voor deze wat zwaardere stof vond ik het niet genoeg rimpelen vandaar met mijn naaimachine.
Het bovenstukje is een stuk van 80 bij zo'n 30 cm waarop ik met rimpelelastiek op mijn spoeltje en een rechte steek een perfect gerimpeld bovenstukje kreeg.
.... wel nadat ik eerst met een zigzagje aan de gang was geweest wat dus veeeeeeeeeelst te smal werd.
Gevolg gebroken elastiek dus opnieuw en toen de instructies van de ottobre woman van dit seizoen gebruikt, kun je nagaan ;)

De lap zat in de 3,50 euro bak omdat deze erg verkleurd was aan de vouw randen zoals je in foto 2 wel kunt zien maar voor een prinsessenjurk vond ik dat juist een leuk accent.

Ik wil alleen nog paarse bandjes halen voor de schouderbandjes(geen zin meer om die te maken ;) ) maar boefje vind het helemaal leuk, het draait zo lekker breed.


Posted by Picasa

0 reacties: