donderdag 11 maart 2010

ala bengh maar dan met de haaknaald - deel 1


Via Sancho was deze ook onder mijn aandacht gekomen. Ik vind 'm heel leuk alleen de prijs wat minder, dan maar zelf de haaknaald weer eens opgezocht.
Het haken gaat op basis van mijn ozo favoriete jurkje uit knippie idee van herfst 2008, met hier en daar een aanpassing voor het gemak ;)
Na een avondje met x-men op de tv en doorhaken heb ik ongeveer 1/3de van het achterpand af.
Het gebruikte garen is niet volledig katoen wat misschien voor een zomer uitvoering nog beter was geweest maar daar hadden ze te weinig kleuren voorradig. Ook nu is niet alles hetzelfde maar anders krijg ik straks bengh nog aan de deur ;)
Ik heb ook voor het eerste met stokjes opgezet, had ik ook nog nooit gedaan, maar lang leve mijn oude boekje staat het prima in uitgelegd. Voor maatje 122 heb ik ongeveer 86 stokjes bij opzet zodat het 44cm breed is en dan bij elke kleur wissel aan beide kanten 1 minderen. Als het klopt heb ik straks aan 2 kanten 5 cm geminderd als ik bij het middel ben ...... en anders wordt het straks wel met de locker zo gemaakt  :D
Wordt vervolgd....
Posted by Picasa

0 reacties: