maandag 15 februari 2010

top\shirtje met roezel

Patroon nr 11, Knipmode Januari 2010.
Dit shirt staat ook op de voorkant van deze knip en daarvoor ben ik ook gevallen. Bij het winkeltje hier lag de restlap met rozen naar mij te roepen, het duurste was dan ook de rode trico.
Voor het eerst met zijde-trico gewerkt, heel glad maar voelt heerlijk aan en (ver)werkt super,
Alleen met de halsbies heb ik een klein foutje gemaakt, de rechte bies is ook van de rozenstof en dus niet uitgerekt. Gevolg is dat het randje omhoog staat, maar daar doe ik morgen een elastiekje in, hopelijk staat het dan ook nog.
Eigenlijk is de rozenstof net iets dikker en dus stugger dan voile maar ik zag de combinatie voor me met die rozen en het gaat wel. Wel moet ik het licht strijken, want de bovenste roezel valt door het wat dikker zijn  niet helemaal goed naar beneden, waardoor je de lock rand van de roezel eronder ziet. Voor de mouwen en de zoom wacht ik op mijn cover.
Zelf vind ik het een grappig shirt, wel wat lastig met die roezels en het er goed op krijgen, maar ik ben zeer tevreden.


Posted by Picasa

0 reacties: