zaterdag 5 december 2009

Ballonrokje

De taft en het trico voor het ballonjurkje combineren qua kleur toch niet met elkaar dus van de taft een los ballonrokje gemaakt. Kon ik gelijk kijken hoe ik het beste het rokje kan maken. Boefje vindt 'm helemaal leuk, 'ik ben een prinses' :D

Hier links een detail van ondersteboven stikken. Ik heb van de week een spoelhuisje bijgekocht om daarmee met draadspanning van de onderdaad te kunnen prutsen zonder gelijk mijn goede instelling te verknallen. Ik heb dat al eens per ongeluk gedaan en het heeft me bloed zweet en tranen gekost om 'm weer goed te krijgen
Onderdraad is dikker zilverdraad, boven 2-ling naald en hoogste spanning en voila. Zilveren zigzag zonder dat de zilverdraad constant breekt.

Volgende aanschaf voor mijn naaimachine (pfaff) wordt een creative bobbin, die is er speciaal voor(maar die had de winkel net ff niet ;) )

Posted by Picasa

0 reacties: