maandag 2 maart 2009

smiley nouja van origine dan ;)

Patroon informatie
  Van:    Embroidery Outlet
             In the Hoop
             Free smiley

En dat zonder borduurmachine!
Om te kijken of de in the hoops van embroidery oulet ook zo te maken zijn heb ik vanavond de free smiley eens gemaakt, maar dan van bont wat ik maar nergens voor kon gebruiken.
Het is een heerlijk kussen geworden.

Hoe is het gedaan?
Met behulp van het gratis programma Ambassador kun je borduurbestanden bekijken en enigszins aanpassen.
(ook opslaan in ander formats kan voor degene met borduuurmachine)
Ik heb dus alle lijnen zwart gemaakt, uitgeprint(op 200%), uitgeknipt en je hebt je patroon.
De ogen zijn enkele kikkerprins-ogen, mondje is uit de losse pols geknipt.
Met een smalle zigzag erop zetten, ik ben 3x rond de ogen gegaan tot gewenste dikte.
Ik heb de armen en benen ertussen genaaid en ik ben trots op mijn oude pfaff naaimachientje, 4 lagen bont is geen probleem.
(6 wel maar dat kwam doordat de onderste laag dubbel ging, was tie niet zo blij mee)
Maar het is dus wel degelijk mogelijk om de [in the hoops] te gebruiken als naaipatroon :D
En hier is mijn holbewoner-smiley, benieuwd wat boeffie er van vind.

0 reacties: