zondag 8 februari 2009

godet-godet-godet oftwel spie-spie-spie

Zeg dat maar eens snel achter elkaar :D
Nadat ik van de gebruikte stofjes eerst een jurk voor boefje had gemaakt die a) te klein bleek en b) niet mooi werkte met rood satijn-biaisband en dus in de kliko is beland ben ik maar eens aan de godetjes gegaan.
Godet is (volgens mij) een andere benaming voor spie en dat gaat bij mij niet altijd even netjes, zie ook mijn zomerig roosjurkje.
In het boek wat ik heb 'high fashion sewing secrets' staat een rok beschreven met godets (of is het godetten?) en hoe je dat netjes moet doen.
Ik heb de maten in inch over kunnen nemen als cm en dan is het een prima rokje voor boefje :D.
Een pand is af en ik ben er zeer tevreden over, voortaan het boek erbij en dan mag het niet meer mis gaan... hoop ik ;)

0 reacties: