zondag 4 januari 2009

rokje, zelf getekend volgens aldrich

Patroon informatie
  Van:                Winifred Aldrich, Metric Pattern Cutting for Children's Wear and Babywear
  Basis:              the skirt block, aangepast voor elasticated waistband
  Maat:              104 lang, 116 breed
  Aanpassingen: vanaf de zoom een rand van 5 cm getekend, als los patroondeel gebruikt


Eigenlijk zou ik broeken maken, maar ik heb besloten om eerst wat rokjes bij te maken oftewel eerst mijn kleinere lappen opruimen ;)
Ik had nog een stukje elastische spijkerstof over daar wilde ik een rokje voor lisa van maken. Niet al te moeilijk model want zoveel stof had ik ook niet meer. Dus zelf getekend volgens mijn heerlijk kerstkadootje.
Netjes op de streepjes gelet en met een 3-dubbele zigzag versierd.
Het staat haar erg leuk alleen is de elastiek iets te wijd, maar ala dan is het op de groei ;)

0 reacties: