vrijdag 19 december 2008

de hoog...nodige broek

Van:     Roos 4005A
Model:  F Kuitbroek
Maat:   116

Voordat ik aan de shirtjes en de abc jurk mag beginnen van mezelf heb ik eerst maar eens een broek gemaakt voor boefje.
De juiste kleur zat toch nog op de locker :-)
Hoognodig want ze heeft er geloof ik 2 die nu nog passen.
Ik heb mijn nieuwe patronen maar eens aangesproken en het is een kuitbroek geworden. Wel ben met de rits de mist in gegaan, ik heb het beleg aan de verkeerde kant afgeknipt voordat ik dit had vast gezet.
Maar verder ging het prima, zelfs de banden aan de broekspijpjes.
Het is donkerbruine stof, bijna fluweel(velour?), dezelfde als van het jurkje.
Morgen moet ik nog zwarte knoopsgaten elastiek halen en knopen, maar verder is het al goed gelukt zelfs de riemlussen wat eigenlijk verbazend simpel te doen is(lang leven farbenmix).
Als deze helemaal klaar is komt er een foto overdag hoor, met model ;-)

0 reacties: