maandag 15 december 2008

abc 81 - met 'de' stof - deel 1 - de onderrok

Van:     Abacadabra
Model:  81 Jurk en onderrok
Maat:   104


Deel 1 de onderrok
Boef was vanochtend een onuitstaanbare draak en heeft dus mooi op bed mogen uitblazen.
Vanochtend heb dan maar braaf van thuis uit gewerkt, maar vanmiddag vrij genomen, boef bij oppas-oma gebracht en lekker wat dingen gedaan, onder andere de onderrok gemaakt van haar kerstjurk.
Dit wordt de ABC 81 van de stof zoals deze ook in het foldertje staat.
Ik heb de rok gemaakt volgens instructie dus alle 3 de lagen in 1 keer rimpelen, maar dat vind ik met tule dus geen succes, alles zit het zelfde.
Er is nog genoeg voor een tweede en ik heb satijnband bijgehaald dus de volgende wordt met de stroken los van elkaar gerimpeld en bevestigd, kijken hoe dat staat.

Ik ga eerst een andere jurk afmaken want die ligt genknipt klaar, de abc jurk moet ik toch nog tekenen.
Maar hier is alvast de onderrok.

0 reacties: