dinsdag 19 augustus 2008

my own percy- bijna dan

update: het blijkt dat de jurk toch echt alleen voor maatje 36\38 en kleine boobies is gemaakt
Op het elle forum is een draadje met de jurk te vinden.
hierzo
En het is echt een heel mooi jurkje, nu alleen nog 40 cm erbij zien te klussen zonder dat het model er onder lijd ;)

Uit de Glamour van september 2006
Ontwerp van Percy Irausquin
Maat van 36 tot 44... althans volgens de beschrijving

Van mijn schoonzus heb ik dit patroon gehad met de vraag om het een keer voor haar te maken. Een paar weken terug heb ik 'm getekend, ondertussen geknipt en vanavond in elkaar gezet.
(Crue is het feit dat de goeie man afgelopen week is overleden, veel te jong.)
Volgens de beschrijving een jurk die elke vrouw staat van maat 36 tot maat 44..

Nu heb ik maat 44, mijn schoonzus is iets forser .... en hij komt niet over mijn hoofd en niet verder dan mijn dijbenen..
Het is een onder en bovenjurk, en met maatje 44 zit de naad toch echt onder de oksels ipv achterop.
Het model van het jurkje vind ik geweldig leuk maar kan ik dit nog oplossen en hoe?

Kijk maar naar de foto's wat ik bedoel, ik mis een dikke 40 cm.
Het patroon is gebaseerd op een driehoek waar bij de punt de linker dan wel rechter halter vormt en de onderkant rond loopt.
Kortom Help!, of kan deze de lappen mand in tot boefje maatje 36 heeft ;)
<


Voor

Achter

0 reacties: