donderdag 7 augustus 2008

kiezeltje op zijn hollands vanuit het spaans

Gebaseerd op:
Patrones Ninos maart 2006 - 242
model 12 vestido barbie

In de lente heb ik een roze stippeltjes versie gemaakt, zie hier voor de foto daarvan, waarna ik het idee had om 'm nog een keer te maken maar dan met hollandse stof, rechte naden en zonder middenstuk.
De stoffen heb ik toen gekocht alleen had ik niet het idee dat het klopte voor wat ik wilde vandaar dat deze er nog steeds lagen(de stoffen).
Ik heb er aan gedacht om er een bloes van te maken met lange mouwen voor komende herfst\winter, totdat ik me vanochtend realiseerde het met een trui en legging de jurk ook nog kan.
Daarbij is op sancho een jurk van het merk kiezeltje voorbij gekomen die eigenlijk precies is wat ik in gedachte had qua model alleen de ronde onderkant is anders.
Dus ik heb 'm net maar eens getekend op basis van de ninos-jurk en geknipt zoals ik oorspronkelijk van plan was.
Alleen zit ik slecht in de bandjes en kantjes en die wil ik er wel ophebben dus ik ga 'm nog niet in elkaar zetten, misschien vanavond eens naar den bosch.
Ik wil nog dun blauw en rood satijn band halen voor de bandjes en een klein kantje om langs de randen te doen.
Maar hier is de geknipte versie alvast, misschien dat er nog een zak(je) opkomt:


0 reacties: