donderdag 31 juli 2008

was bloes van papa nu bloes van boefje

Uit:      Patrones Ninos no 265
            Voorjaar\Zomer 2008

Model: 10 Bennetton jurk
Maat:    6 jaar
Vorige week maakte Hubby de opmerking 'Kun jij iets met deze bloes voor Lisa, want ik draag 'm niet meer?'
Ik wilde er eerst een rokje van maken maar bedacht dat er misschien wel iets leuks in de Patrones zou staan.
Jawel een hele leuke jurk, met simpele gerimpelde stroken onder elkaar , 3 stuks.
Alleen was de bloes nu ook weer niet zo groot dat er een hele jurk uit kan voor een klein meisje maar als bloes moest het wel lukken door gewoon de laatste 2 stroken te laten vervallen.
Het wit in de strook is echter door het vele dragen van hubby helaas vergeeld, maar het model is precies zoals ik gehoopt had.
Dit is namelijk ook een proefje om te zien hoe dit model werkt want ik wil de jurk versie ook maken van mijn hollandse stofjes die ik nog heb liggen.
Maar dan maak ik 'm zonder splitje voor, er moet eigenlijk een touwtje doorheen en dan met een strik vast, maar nu heb ik elastiek gebruikt en dat wil ik ook in de jurken versie doen.
En dan is er geen splitje nodig

Maar misschien het belangrijkste... eindelijk iets wat
a. zonder veel problemen is gelukt en b. ik ben er tevreden over ;)



0 reacties: