maandag 7 juli 2008

heel leuk rokje dankzij Christel

Christel, een mede-sanchoër, had een geweldig leuk ballonrokje gemaakt en heeft onder andere mij het patroon gestuurd.
Alleen was dat maatje 122/128 en die van mij mag 116 op dit moment, dus moest ik het een beetje verkleinen.
Dus eerst een proefje met 1 strook maken.
De pas verkleind naar 25 bij 33cm, cirkel van 27cm diameter binnen(18 cm breed) 63cm diameter buiten.
Verder wilde ik een stofje gebruiken van een jurkje dat mijn moeder voor lisa had gemaakt maar dat was geen hele cirkel meer en ook niet genoeg voor de pas.
Dus heb ik mijn restje rose met witte stiptjes gebruikt voor 2 kwartjes in de rok en de pas.

De strook netjes aan de binnenkant van de pas vast gemaakt en toen... vond ik 1 ballonstrookje wel erg mini-mini voor een 2,5 jarige.
Dus heb ik van binnen buiten gemaakt en het rokje gezoomd.

Maar mijn proef is wel geslaagd, het is wel een werk met rimpelen maar simpel te maken.

Dus Christel, dank je wel voor de inspiratie.
De volgende stap is het ballonrokje :D

0 reacties: