zondag 25 mei 2008

bengh-e-lig




De jurken hangen er nog om te worden afgemaakt, maar ik heb er even geen zin in.
O.a. de knoopsgaten moeten gebeuren en daar zie ik tegenop dus gauw wat anders gemaakt.
Een uitdaging op sancho, dankzij Jana, rokje ala bengh of smalle-insa van farbenmix.
Ik heb Jana's voorbeeld gebruikt om zelf een patroon te maken en dat is 90% goed gegaan, ik heb namelijk ipv 1/2 cm aan 1 kant erbij het aan beide kanten gedaan dus dan is het 8 cm meer ipv 4cm met 8 pandjes en dat is een beetje veel voor een maatje groter dan 98\104 van het voorbeeld.
Verder heb ik er een gewone tailleband op gezet ipv ribtrico, dat laatste heb ik niet op dit moment namelijk.

Eigenlijk wilde ik mijn 'holland stofjes' gebruiken maar dat combineerde niet zoals ik wilde dus heb ik andere stofjes genomen, effen rood, wit en 2 soorten roos-motiefjes.

Mijn boefje zojuist het rokje aangegeven met een topje wat ik al had gemaakt van dezelfde stof als 2 van de pandjes, het lijkt net een drindle rokje.
De bovenrok lijkt te lang maar dat komt omdat ik van de onderrok wat af moest halen want het ging mis met een bandje erop zetten. Waarbij ik dus ben vergeten om de bovenrok ook korter te maken.
De zomen heb ik met mijn 3-ling naald gemaakt met zwart-rood-wit als draden.

Ik ben er niet helemaal tevreden mee, vooral de tailleband zit me niet helemaal lekker. De volgende toch met trico band maken en een 1/2 cm smaller per pandje.
Tja moeten die jurken toch nog maar even wachten..... ;)
-

0 reacties: